SM-kisan loppusuoralle valittiin 12 vaikuttavaa kampanjaa.
– Kuntamarkkinointi on varsin ammattimaista ja oivaltavaa. Kunnat ovat myös markkinoinnin alueella hyvin erilaisia, ja jokainen painottaa omia vahvuuksiaan omilla resursseillaan. Markkinointi ei välttämättä ole suurta ja kallista, vaan keskeistä on oikein kohdistettu ja mitoitettu, selkeä ja herättävä viestintä, sanoo Kuntaliiton viestintäjohtaja Maira Kettunen.
Kuntamarkkinoinnin SM-kilpailun shortlista aakkosjärjestyksessä:
Boring – Helsinki Ring of Industry, KUUMA-seutu liikelaitos
Häät linnassa, Hämeenlinnan kaupunki ja Linnan Kehitys Oy
Jääkarusellifestivaali, Lohjan kaupunki
Kaupunkiveneet, Espoon kaupunki
Kylien Kolari, Kolarin kunta
MuoviSampo – Luonnostaan huipulla, Soinin kunta
Porvoon kestävän elämäntapojen kiihdyttämö, Porvoon kaupunki
RAUMA – LUPA MENESTYÄ!, Rauman kaupunki
Senioriräppärit, Mainostoimisto KMG Turku / Turun seudun joukkoliikenne, Föli
Seinäjoki – avaruuden pääkaupunki, Seinäjoen kaupunki
Taivastelija Avaruuden pääkaupunkiin, Seinäjoen kaupunki, Into Seinäjoki Oy
#näkemys kaupungista, Lahden kaupunki
Tiedote Kuntamarkkinoinnin SM-kilpailun shortlistasta
Piiri tapahtuma toukokuussa Espoossa
Kuntamarkkinoinnin SM-kilpailun parhaimmiston esittelyn sekä palkitsemisen lisäksi kaksipäiväisen tapahtuman aikana puheenvuoroissa kuullaan kestävän kehityksen hankkeiden hyödyntämisestä markkinoinnissa sekä asukkaita osallistavasta kehittämisestä. Kaupunginjohtaja Tytti Määttä ja toimitusjohtaja Paulina Ahokas kertovat omissa puheenvuoroissaan yhden aktiivisen toimijan mahdollisuuksista vaikuttaa koko yhteisöön ja ympäristöön. Sukellamme myös hetkeksi pinnan alle kuulemaan Länsimetrosta viestinnän näkökulmasta.